How to stay active when you travel/Faire du sport quand on voyage

I started to workout (religiously) 1.5 year ago. I needed to be physically active as well as emotionally.  I had zero level of fitness and I was not eating a lot of healthy stuff (and didn't really care). Today I live a healthier life and I love taking care of my body with good food and physical activity. 
I'm not writing this article to tell you that you should work out even on holiday.I personally do it because I enjoy it and I think that it's an amazing way to interact with locals and discover the city I am in.
 If I go on a weekend getaway I won't workout because my time is very limited and I'll be busy visiting as much as possible.
At home I do strength training at the gym but on vacation I do light stuff (running, swimming..) and I only use my bodyweight.

Exercising brings me happiness, mental and physical strength as well as self confidence.I also encourage you to diversify your activities and find complimentary things in life that will also give self confidence and make you realize your worth, like solo travel for example. 


With this being said, I am aware of the fact that we all work out for various reasons and we all have our own fitness goals, but I thought that I would share with you how I manage to stay active while being on the road as it is a little challenging (I see every day of work out like a victory).


J'ai commencé le sport de manière très sérieuse il y a 1 an et demi. J'avais vraiment besoin de me bouger le popotin autant mentalement que physiquement.
 Je vous écris cet article pour vous donner mes astuces en vacances. Mais sachez que faire du sport en vacances c'est seulement si vous le voulez. Je le fais parce que j'adore ça et je chérie mes séances en vacances autant que les lieux que je visite. Ceci dit, si je pars trois jours, je ne fais rien à part marcher et courir partout pour visiter un maximum d'endroits.
A la maison, je fais de la muscu mais en vacances je fais des sessions au poids du corps.  C'est rapide et efficace.


La muscu me fait sentir badass et me donne de la force physique ainsi que mentale. Je pense que c'est important de diversifier les activités qui nous donnent confiance en nous et je pense que le voyage solo est tout aussi bon.


A lire/related:les meilleures destinations pour un premier voyage solo/best places for your first solo trip

1) Pack running shoes/partez avec des chaussures de sport
As I said, I mostly do light stuff and walk a lot. I think that packing running shoes comes in handy.Wear them on your way to the airport,it will take less room.
Running is a nice way to discover new places and see the city differently. I also love hiking.

En vacances, mes activités sportives sont très douces (principalement beaucoup de marche, de la rando, de la natation). Je n'oublie jamais mes chaussures de sport ni mes maillots de bain. Portez vos chaussures de sport à l'aéroport,ca prendra moins de place.

A lire/Related: What to pack on the road/Les indispensables de voyage

2)Make time for your workout
You don't need to work out for 2 hours. I think that in fitness, less is more. A 20 min sesh' is enough to challenge your body as long as the workout is intense. 

Regent's Park, London
Pas besoin de faire du sport pendant deux heures. 20 minutes où on se donne à fond sera toujours plus efficace que 2 heures où on brasse du vent.

3) Do the intensive work out at home
I like to use my vacation as a deload week, so I mostly do the things that tax my body prior my trip. 

Je fais mes sessions lourdes et intenses avant de partir en vacances et du coup mon voyage me permet de reposer mon corps avec des sessions bien plus légères.

4)Go to the public swimming pool
Go swimming. Seriously, I love discovering public swimming pools in other cities.
You can also stretch at the beach.

Allez nager! C'est super pour rencontrer des locaux ou allez à la plage pour faire vos étirements.

5) Walk or rent a bike
Walking is so underrated,I love it!You can also rent a bike and do like dutchies :)
Holland
Ne sous-estimez pas la marche. C'est doux et ça fatigue comme il faut. Pensez à louer un vélo. C'est super agréable dans les villes pas trop polluées.

6)Use youtube videos/les vidéos youtube
You can use youtube videos for circuit trainings. I love the fitness blender channel. They have tons of videos and you only use your body weight.

Vous pouvez vous servir des vidéos youtube. J'adore la chaine fitness blender (j'avais commencé le sport à la maison avec eux). Ils ont plein de vidéos à faire seulement avec le poids du corps.

7)About the food/la bouffe

At home I eat clean most of the time so that when I go out/travel I can enjoy less healthy food without compromising my fitness goal and still be social. I don't stress about the food I eat because life is too short and having a balanced life is crucial for your sanity. On the road, if I go grocery shopping, I'll buy the same things I would buy at home (easy/quick things to cook). Traveling is a way to discover new food so I usually go to restaurants more than usual and I eat all the things I've never tried before (healthy food and non-healthy stuff).  I think that you should enjoy your meals and yourself.
The only thing I try to implement is going to local restaurants because I consider that Mc Donald does not need my money and I prefer to help locals instead.

But please, don't feel guilty because you didn't work out or ate "too much". It doesn't define how amazing you are and your gains won't disappear in three days. 

A la maison je mange principalement des trucs sains et je garde les trucs qui ne rentrent pas dans ma diète pour mes sorties entre amis. C'est manière à moi d'équilibrer mes repas et ma vie (mais chacun fait comme il veut). En voyage c'est pareil, si je fais les courses, je vais acheter des trucs qui je mange à la maison. Ceci dit, je vais beaucoup plus souvent au resto, parce que j'ai la flemme de faire à manger et j'adore découvrir de nouveaux plats (sains ou pas). La seule chose que j'évite c'est les chaînes. Je considère que Mc do et compagnie n'ont pas besoin de mon argent et je préfère aider un commerce local.

Voilà mes petites astuces! Une fois de plus, ne vous en voulez pas si vous n'avez pas fait de sport ou mangez plus de pizzas que d'habitude. Ca ne vous definit en rien et vos progrès ne vont pas disparaitre en une semaine.
Cape Towwn, South Africa

Over to you! How do you manage to stay active on the road?
A vous, vous faites du sport en voyage? Je veux savoir :)

About the Author

Eunice loves living abroad and drinking mojitos. If you don't see her eating mangoes, she's probably looking for an exotic place to swim. She would love to talk about your next trip on Instagram, Facebook or Google+

Share this:

, ,

CONVERSATION